הסיפור של ח"כ מוזס על ראש הממשלה הראשון בן גוריון

בעריש פילמר | צילום: משה גולדשטיין No Comments on הסיפור של ח"כ מוזס על ראש הממשלה הראשון בן גוריון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך ציון 'יום התנ"ך' במליאת הכנסת, התייחס יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס אל מצבה העגום של מערכת החינוך, המנותקת מהחינוך הערכי, השורשי והמסורתי.

לדבריו של מוזס מערכת החינוך הממלכתית קלוקלת מיסודה ותלמידיה גדלים ללא שום קשר לתנ"ך ולתורת ישראל. "את הציבור החרדי התנ"ך מלווה כל יום ובכל שעה כאורח חיים, והחינוך החרדי הוא רק על פי התורה. התלמידים במערכות החינוך שלנו מחונכים יותר ובעלי דרך ארץ. לעומת זאת, מי שצופה מהצד על הנוער שמתחנך במערכת החינוך הכללית, רואה שלא ניתן לקשר אותו בשום צורה לתנ"ך. כל בר דעת מבין שחינוך אמיתי הוא חינוך המושתת על תורת ישראל".

כמו"כ הדגיש מוזס כי "לא יצליחו להקנות דרך ארץ, כבוד, מסורת, ושושלת הדורות ללא קשר רציף ועקבי לתנ"ך. רק חינוך ערכי ישריש את התנ"ך בקרב בני הנוער ולא 'קביעת ימים לתנ"ך".

מוזס סיפר כי "בן גוריון, בעדותו בפני ועדת פיל, נשאל ע"י הלורד פיל: "מאין הגעת לפלשתינה?", ובן גוריון השיב: מפלונסק. "האם יש לך מסמך או שטר מכר הנותן לך, כמי שבא מארץ רחוקה, זכות לתפוס את מקומם של בני הארץ הערבים הגרים בה מזה דורות?" הקשה פיל. בן גוריון לא התבלבל, נטל בידיו את ספר התנ"ך והצהיר: "זה הקושאן שלנו". ואני שואל, המשיך מוזס, "הקושאן הזה, יש לו תרי"ג מצוות. איפה אתם עומדים עם זה? הרי אלו תנאים בסיסיים בקושאן!  לצערנו, בני הנוער, בעיקר בחינוך הממלכתי, אינם יודעים מהו הקושאן שלנו על הארץ, אין להם מושג קלוש במושגים ביהדות, גם לא הבסיסים ביותר. מדי פעם מתפרסמות ידיעות על רמת הידיעה של תלמידי ישראל במושגים ביהדות והתוצאות מבישות".

"התלמידים לא יודעים מה זה שלושת הרגלים ואילו הם עשרת הדברות. הם מנותקים לחלוטין מהמסורת היהודית. במצב כזה, לא פלא שמערכת החינוך נראית כפי שהיא נראית".

"זה חשוב מאוד שמציינים את יום התנ"ך, ח"כ הרב מוזס, רק חבל שנדרש לכך יום מיוחד. התנ"ך לא מיועד ליום בשנה, התנ"ך צריך ללוות כל יהודי יום יום, כל היום. "ודברת בם בשבתך בביתך ובלכת בדרך ובשכבך ובקומך", אמר ח"כ מוזס.



0 תגובות